Weerstand tijdens gesprekken ombuigen

Opleidingen

Startdatum

vrijdag 4 november 2022
van 9:30u tot 11:30u
2Xplain online classroom


Inschrijven
(Incompany in overleg)

Kosten

Vanaf € 423,60 tot € 517,00
per deelnemer
(Bekijk onze tariefinformatie)
(Incompany op aanvraag)

Docent

Mayke Heitling


Over deze opleiding

Vaardigheidstraining
Maximaal 12 deelnemers
Basisniveau
83

Laat je je wel eens overdonderen?

Wie niet, denk je waarschijnlijk. Soms voel je gewoon weerstand bij de collega of klant waarmee je in gesprek bent. Wat doe je daar mee? Heb je dan de neiging om in de verdediging te schieten of ga je over tot de aanval? Beide manieren van reageren zijn niet effectief. Je bent samen in gesprek, maar in feite toch alleen. Op het moment dat je de weerstand niet wegneemt is de kans groot dat die verderop in het gesprek blijft komen.

Weerstand zegt iets over wat iemand niet fijn vindt, niet wil of niet doet. Er schuilt een behoefte achter deze weerstand. Zodra je weet welke behoefte dat precies is, kun je daar het gesprek op aanpassen. Tijdens deze training leer je weerstand ombuigen naar gedrag waarmee je het gesprek op een fijne manier verder voert en er mischien zelfs nog meer waarde aan toe kunt voegen.

  • Hoe bewust ben jij je van je eigen reactie op weerstand? 
  • Wat is voor jouw gesprekspartner de reden dat hij/zij in weerstand gaat? 
  • Wat is het verschil tussen weerstand en bezwaren? 
  • Welke vaardigheden zet je in om de weerstand om te buigen naar meerwaarde?

Dat en meer zijn vragen die tijdens deze training worden beantwoord.

Voor wie is deze training bedoeld

Voor salarisadministrateur, salarisadviseur, HRM-manager, HRM-adviseur, HRM-medewerker. En ook voor mensen die werkzaam zijn op een accountants- of administratiekantoor of vergelijkbaar.

Vooropleiding

Je bent van harte welkom, voor deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

Wat is het doel van deze training en wat kun je verwachten

Jouw praktijk is het uitgangspunt. Tijdens deze interactieve training stemmen we de voorbeelden en situaties daarop af .

Welke onderwerpen komen aan de orde?

  • Wanneer ontstaat er weerstand?
  • Het automatisme van weerstand
  • Emoties komen van rechts, herkennen en erkennen
  • Wat werkt niet en wat werkt wel bij weerstand ombuigen?
  • Praktische tips
  • Leren door te doen. Aan de hand van een aantal praktijksimulaties uit jouw eigen praktijk leer je weerstand tijdens de gesprekken ombuigen.

DocNr: 177783

x
Deze website gebruikt cookies. Bekijk de privacy verklaring voor meer informatie. Privacy verklaring. Prima!