[image]

Payroll Rhetoriek 3daagse

Uniek: vakkennis en vaardigheden in één integrale cursus

Wat willen uw klanten weten en hoe voldoet u aan hun verwachtingen?

In deze compleet nieuwe cursusopzet combineren we vakinhoudelijke kennis met persoonlijke vaardigheden. Eerst bespreken we met u de meest relevante vakinhoudelijke onderwerpen ten behoeve van uw klanten. Want behalve dat het opfrissen van kennis op zich al heel nuttig is, gaat u zich in het tweede deel van de cursus specifiek toeleggen op het bereiken van het grootste effect in uw antwoorden en adviezen aan klanten.U leert hoe u verschillende types klanten herkent en hoe u die op verschillende manieren over hetzelfde onderwerp adviseert. Doordat de vakinhoud de basis vormt en we steeds met uw eigen praktijkcasussen werken, is deze cursus optimaal effectief. 

Voor wie is deze training bedoeld?

"PayRollRhetoriek" is een integrale training voor iedereen die werkt binnen het HR- en payrolldomein. In deze training gaat u uw vakkennis opfrissen. Maar ook gaat u ervaren hoe op de meest effectieve wijze vragen kunnen worden beantwoord en adviezen kunnen worden gegeven.

Is een vooropleiding vereist?

Deze training vereist geen specifieke vooropleiding. Wel verwachten we van de deelnemers dat zij basiskennis hebben van salarisadministratie en op professioneel vlak actief zijn binnen HR en/of Payroll.

Wat kunt u van de training PayrollRhetoriek verwachten?

Dit is een compleet NIRPA-traject waarmee de benodigde PE-punten voor een jaar worden behaald (120 vaardigheidspunten en 128 kennispunten + 20 PE kennispunten voor het (mee) lezen van een vakblad).

In deze cursus combineren we zoals gezegd vakinhoud en vaardigheden. In 6 stappen werkt u vanuit de regelgeving naar effectief adviseren op een manier die bij u en uw klanten past. De cursus bestaat uit 3 trainingsbijeenkomsten, die u via efficiënte opdrachten online voorbereidt en verder uitwerkt. Door deze intensieve aanpak haalt u het meeste uit de trainingsdagen terwijl u een groot deel van het traject gewoon op die momenten doet die u het beste uitkomen.

 

Stap 1: Online inventarisatie

U beantwoordt online een aantal vragen waarmee we inventariseren waarover u vaak vragen moet beantwoorden en adviseert.

 

Stap 2: Trainingsdag vakinhoud

U werkt aan inhoudelijke verdieping van uw vakkennis. U krijgt inzicht waar voor u de vakinhoudelijke kansen liggen om meer werk te generen. Samen werkt u aan inhoudelijke uitwerking en verdieping. U leert van en aan elkaar door te oefenen met de praktijk van effectief kennis overdragen. Aan de hand van onder meer de volgende onderwerpen gaan we kijken op welke wijze uw in- en externe klanten inhoudelijk het beste geadviseerd kunnen worden:

  • De werkkostenregeling: op welke wijze kunnen we de werkkostenregeling optimaal benutten en voldoen we tevens aan de administratieve verplichtingen? 
  • Gebruikelijk loon, verzekeringsplicht en optimalisatie DGA en familie.
  • Loonkostensubsidies: welke mogelijkheden zijn er en waar laten we mogelijkheden onbenut? De loonkostensubsidies zijn bij uitstek een onderwerp waar u geld voor uw klanten of uw werkgever kunt verdienen. 
  • Wet Arbeidsmarkt in balans: deze biedt een enorm scala aan adviesmogelijkheden. 
  • Zzp'ers: de positie van de zzp'er is continu in beweging. Er is nieuwe wetgeving in de maak, die in 2021 in moet gaan. Hoe bereidt u uw opdrachtgevers hierop voor en hoe gaat u, met de huidige stand van zaken, om met de positie van de zzp'er?

 

Stap 3: Online basis communicatie en inventarisatie lastige gesprekken

Na de eerste stappen gaan we kijken hoe u deze op een krachtige en effectieve wijze kunt overbrengen op uw klanten. We beginnen daarom met een online-cursus over de basismodellen van communicatie.

Voor iedereen geldt dat sommige gesprekken hem of haar makkelijker afgaan dan andere. Voor u zijn dat weer andere gesprekken dan voor iemand anders. Met welke gesprekken heeft u de meeste moeite? Dat inventariseren we online tijdens deze stap. Een belangrijke stap, omdat de trainer hiermee de volgende trainingsdag zeer gericht kan voorbereiden.


Stap 4: Trainingsdag adviseren en overtuigen op maat

Onze trainer gaat u tijdens deze stap meer inzicht geven in waar uw kracht ligt en hoe u deze op de beste manier inzet voor effectieve communicatie. De inventarisatie uit stap 3 vormt de basis aan de hand waarvan u zich verder ontwikkelt in de volgende onderwerpen:

  • Doelen stellen 
  • Luisteren 
  • Non-verbale communicatie 
  • Communicatiestijlen: hoe benader je verschillende types? 
  • Opbouw van advies en argumenten 
  • Slimme vragen stellen

 

Stap 5: Online opdracht 

In stap 5 en 6 brengen we de inhoud en uw vaardigheden op krachtige wijze bij elkaar. In een online-opdracht brengt u in kaart wat u tot dusver geleerd heeft en welke punten nog verdere aandacht verdienen. Vervolgens gaat u 1-op-1 met de andere deelnemers praktisch oefenen met het op de best bij u passende wijze overbrengen van inhoudelijke informatie én het geven van feedback.

 

Stap 6: Trainingsdag adviseren in de praktijk 

In de ochtend kijken we naar de vakinhoudelijke stukken uit stap 5. Zijn de onderwerpen relevant, gaat u diep genoeg, maar niet te diep? We gaan samen oefenen  met advies- en overtuigingsstijlen. Deze kennis- en adviestraining sluit u af door de tips en trucs die u vandaag geleerd heeft in uw eigen verhaal te verwerken. Hierna kunt u in uw eigen praktijk gaan ervaren hoe de impact van uw communicatie is vergroot.

Onderwerpen:

  • Casussen van deelnemers 
  • Oefenen 
  • Feedback per persoon 
  • Stijlflexibiliteit: advies op maat geven

Achtergrond

In de naam van de cursus komen de twee specialisaties van 2Xplain voor namelijk Payroll en Rhetorica. Wij zijn al sinds 1998 vakinhoudelijk specialist op het gebied van salarisadministratie en uitgever van het vakblad PayRoll Magazine. In de loop van de jaren is 2Xplain ook toonaangevend geweest in de ontwikkeling van cursussen en studiedagen, eerst alleen inhoudelijk, maar aansluitend bij de ontwikkelingen in het vakgebied later ook op het gebied van persoonlijke vaardigheden. Met de toetreding van een van de oudste aanbieders van communicatietrainingen, Rhetorica, is 70 jaar ervaring op dat gebied toegevoegd aan het aanbod. PayRollRhetoriek is de eerste cursus waarin vakkennis en vaardigheden in één traject wordt gepresenteerd. 

DocNr: 141703

Docent(en)


Kosten

Vanaf € 1.362,15 tot € 1.513,50 per deelnemer

Over deze training

  • Overige kennis en vaardigheden
  • Maximaal 12 deelnemers
  • Basisniveau