[image]

Klantgericht werken en kansen benutten

Haal meer kansen uit klantcontacten

Regelmatig contact met klanten kan een schat aan informatie opleveren voor jouw organisatie. De goede vragen stellen en de antwoorden van klanten vertalen in een betere dienstverlening is een win-win situatie. Tevreden klanten komen altijd terug.

Inhoud van de training

  • Wat is klantgericht werken en wat levert het op?
    • Hoe bouw je een klantgericht gesprek op?
    • Welke gespreksvaardigheden zet je wanneer in?
    • Praktische tips voor klantgericht werken
  • Kansen benutten
    • Welke kansen liggen er?
    • Hoe benut jij deze?
  • Praktijk
    • Leren door te doen. Aan de hand van simulaties uit jouw praktijk oefenen we klantgericht werken en kansen signaleren

Review

Deelnemers beoordeelden deze studiedag gemiddeld met een 8. 'Op een positieve manier bezig geweest met als doel onze klantgerichtheid en klanttevredenheid te vergroten.'

Uitgebreide beschrijving

In jouw huidige rol heb je regelmatig contact met klanten waarin je focus ligt op het beantwoorden van hun vragen. Tijdens deze training leer je hoe je nog meer waarde haalt uit (telefonische) klantcontacten, voor jezelf en voor jouw klant. Je leert hoe je de signalen die de klant met je deelt, kunt benutten en/of delen met de collega’s die adviesgesprekken voeren.

Waar voldoet een klantgericht gesprek zoal aan en hoe zet je jouw klant centraal? Om welke inhoudelijke signalen gaat het? Wat zijn de (latente) behoeften van de klanten? Hoe bewust ben je je van je eigen gespreksvaardigheden tijdens een klantcontact? Dat en meer zijn vragen die tijdens deze training worden beantwoord. Hierbij is jouw praktijk ons uitgangspunt; voorbeelden en situaties stemmen we daar op af.

Voor wie

Voor de salarispro/-adviseur en de HRM-adviseur die contact heeft met klanten en/of advies geeft.

DocNr: 220699
1 dag van 6 uur
woensdag 22 mei 2024
9:30u tot 16:30u

Docent(en)


Kosten

€ 650,00 per deelnemer

All-in prijs, dus inclusief:

treinretour 1e klas of parkeerkaart
documentatie
lunchbuffet
koffie, thee, frisdrank
exclusief BTW

Over deze training

  • Overige kennis en vaardigheden
  • Maximaal 12 deelnemers
  • Basisniveau
Aantal NIRPA punten: 90