kop

Het programma

1. Ken jezelf

Breng je eigen communicatiegedrag in kaart

Als professional moet je jezelf kennen en weten hoe je nu overkomt voordat je kunt leren hoe je het anders kunt doen. Daarom begint het leertraject met kijken wie je bent, hoe je overkomt en wat je effect is. Geen goed of fout maar wat is je effect en is dat wat je wilt? Nadat je dit helder hebt kun je gaan voor doelgericht communiceren.
Doel > gedrag > effect (bepalen > kiezen > beïnvloeden)
Wij veranderen jou niet, jij verandert je effect.

2. Jij en anderen

Leer je gedrag afstemmen op de ander

Als je helder hebt wie jij bent en waar je effect kunt winnen starten we met module 2 waarin een-op-eengesprekken centraal staan. Het gaat in deze module om actie en reactie: wat breng jij ter tafel, wat brengt de ander en hoe verhoud jij je daartoe? In deze module leer je verschillen tussen mensen (her)kennen en je daarop op af te stemmen. Om dit ter bereiken worden verschillende methodieken gebruikt die jou gaan helpen om met jouw actie meer effect te resulteren in gesprekken.

3. Jij in de groep

Effectief vergaderen, overtuigen en samenwerken

In de praktijk van een vakspecialist blijft het niet bij een-op-eengesprekken. Je maakt als werknemer of opdrachtnemer vaak deel uit van een organisatie, unit, afdeling, werkgroep die bestaat uit meerdere personen. Hoe werkt zo’n team en hoe komt dat? En vooral wat betekent dit voor jou en jouw communicatie in de groep. Denk aan thema’s als effectief vergaderen, verwachtingsmanagement, motiveren en delegeren, overtuigen en samenwerken.

4. Jij met publiek

Presenteren met impact én gemak

Nu de eerste 3 modules erop zitten heb je al heel wat bagage qua communicatie, maar hoe werkt dat aangezien je vooral ‘zendt’ tijdens een presentatie? In deze laatste module zit de training ‘spreken in het openbaar’ waar Rhetorica in 1948 mee is begonnen. Zonder al te veel spanning pakkend spreken op een manier die bij jou past, dat is het doel van deze module. Deze laatste stap completeert de reis naar het vergroten van jouw impact, jouw gewenste effect.

Dit gaat je heel veel tijd schelen en resultaat opleveren.

E-mail Deel