Désirée Sietsema

Na een afgeronde studie Engels wilde Désirée liever het bedrijfsleven in dan het onderwijs. Na een paar jaar in de frontlinie bij KLM op Schiphol, begon ze daar in 1988 aan een trainersloopbaan. Communicatietrainingen in de omgang met allerlei klanten werden haar specialiteit waarin het Engels goed van pas kwam. In 2001 werd de wens om haar horizon te verbreden en meer zelfstandigheid te verwerven omgezet in een eigen bureau. KLM was de eerste klant en daarna volgden er vele taleninstituten waar Engels als taal aan bod kwam. De laatste jaren is Nederlands als tweede taal daar nog bijgekomen waardoor haar werkveld breed en afwisselend is.

Praktijkgerichtheid staat altijd voorop waardoor de trainingen heel actief zijn. Communicatie laat zich immers het beste trainen door te oefenen met situaties die er toe doen: met de woorden, de zinnen en de onderwerpen die de cursist dagelijks nodig heeft. Désirée streeft naar een ontspannen sfeer in de groep waardoor deelnemers zich veilig voelen om te oefenen, fouten te maken en te leren.

Docnr: 130944